Thursday, April 12, 2012

Hadiah :)


۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞

Letih dan penat sepanjang masa, namun selagi hayat dikandung badan, selagi itulah si suri ini takkan berhenti mengurus rumahtangga..:)))). InsyaAllah. Motivasi diri..bukan hanya untuk mereka yang bekerja di ofis sahaja. Tetapi juga untuk suri rumah merupakan satu tugas atau pekerjaan. Namun, alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi kerana membesarkan anak di depan mata, memasak dan menyuap sendiri ke mulut anak memberi kepuasan yang cukup mendalam di hati seorang wanita yang bergelar ibu. Kepada para suami, sudahkan anda di awal-awal pagi atau sebelum keluar bekerja, menitipkan semangat buat para isteri atau memberi kata-kata pujian buat mereka? Dipetik dari status FB rakan:

Motivasi pagi dari ikim.fm : para suami digalakkan memuji sang isteri di awal pagi supaya dapat memberikan aura-aura yang positif. 7 tahun pertama umur si anak hendaklah diberi kasih sayang...kurangkan marah kerana dia baru nak belajar. Sentiasa seimbangkan emosi positif & negatif.


Bekerja sebagai apa pun ianya pasti akan banyak menyedut tenaga kita. Rasa letih, tekanan perasaan, terbeban dengan kerja yang banyak, emosi yang tidak stabil menurunkan semangat kita. Sometimes kita perlu rewards diri sendiri dengan hadiah yang kita suka. Tak perlu tunggu orang lain bagi hadiah untuk membangkitkan semangat :).

Dengan tidak mengupah diri sendiri, ia akan mengurangkan tenaga dan semangat kita. Mengupah atau menghadiahkan sesuatu kepada diri sendiri terutamanya sesuatu yang menarik minat kita sendiri memberi kesan motivasi supaya terus berusaha!-Irfan Khairi

No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.