Friday, March 15, 2013

Adik nak kawen

#.

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞
Hari ni kandungan 36 minggu 3 hari. Harapan saya, baby akan bersalin bila sampai due date sebenar, 10 April. Biar baby betul-betul matang. Selsema saya beransur pulih alhamdulillah. Syukur walaupun dapat buat kerja rumah tak seberapa. Dapat memasak untuk anak-anak pun dah kira baik. Kalau beli makanan kat kedai ni, sedap belum tentu..pak aji..nomoto mesti dia bubuh banyak. Semalam, sempat dengar tips keselamatan pemanduan bagi wanita mengandung dalam tv3. Kata dia (tak tahu namanya, jawatannya), wanita yang dah mencecah 30 minggu usia kehamilannya, tidak digalakkan memandu dan mesti duduk di seat belakang. Waduh, kalau saya tak memandu..siapa yang nak ambil anak kat sekolah nun. Terpaksa la jugak memandu.

Pagi ni mak saya call lagi. Tiap2 hari dia call tapi nak bercakap dengan cucunya walaupun cucunya tak nak layan telefon. Tapi kalau dia call nak bercakap dengan saya tu, faham2 lah maksud dia...mesti dia nak saya balik kampung masa kenduri adik 22-24 march ni, walaupun dia tak cakap suruh balik..tapi saya boleh agak. Adik yg berbaju kuning tu pulak nak kawen (dlm gambar). November yg lepas, adik yg berbaju putih tu dah selamat kawen. InsyaAllah, adik yang bongsu (kat tengah) tu akan menyusul kawen juga tak lama lagi tapi belum tahu lagi bila. Mak sedih la tu sebab ada 3 beradik yang tak dapat balik, kakak yg sulung, abang yg no.2 dan no.3. Kalau saya tak balik juga, jadi empat bradik yang tak balik. Kesian lah pulak pada mak dan adik tu tak balik kenduri kawen dia. Adik yang bongsu pulak masa tu tgh final exam, dia akan on off masa kenduri tu. 22hb balik kg,23hb lari pegi exam jap and 24hb balik kg semula. Adik saya tiga orang ni memang baik3x..huhu..especially yang nak kawen ni. Kalau bab menolong memang dia tak banyak songeh. Keperibadiannya macam arwah ayah. Alhamdulillah, pasangannya wanita solehah sesuai dengan adikku yang soleh :). Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita semua. Dalam keluarga ni, bukannya mengharapkan pemberian apa-apa pun..tapi keberadaan kita berkumpul bersama-sama sekali-kali itu yang menjadi kekuatan dan merapatkan hubungan silaturrahim :).

No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.