Friday, March 22, 2013

Denda

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞



Balik sekolah, Nashrul koyak al-ma'thurat saya. Dia tak puas hati masa kat kedai tadi, dia tak dapat beli air kotak soya yang besar. Orang kedai tu cakap, dia tak jual air tu. Nashrul menangis-nangis. Jadi saya singgah kat kedai runcit beli air soya lain. Biasalah, dia ada sikap tak puas hati. Kalau dia cakap nak yang tu, dia akan berkeras nak yang tu jugak. Lepas makan nasi, saya perasan ma'thurat saya relai satu-persatu. Bukan ma'thurat tu yang saya sayang, tapi sikapnya tu yang buat saya naik angin. Saya denda dia suruh dia berdiri depan pintu selama 10 minit. Lepas 5 minit, dia dah lenguh. 'Lamanya..'..kata Nashrul. Mulutnya tak berenti buat bising macam burung kakak tua. Lepas 10 minit, saya explain bagitahu kenapa saya denda dia dan minta dia jangan buat lagi. Lepas suruh dia minta maaf, saya bagi Nashrul satu kiss kat pipi dia. Lama-lama nanti, bila denda cara ni dah tak jalan..kena tukar pulak kaedah denda yang lain.

No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.