Friday, March 09, 2012

Muhasabah sedetik

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞

It's so true..muhasabah untuk kita ^^;

2 comments :

  1. Assalamualaikum.....

    Teringat kesah bersembahyang di Lapangan terbang Geneva, Switzerland. Mereka berharap boleh saja2 "kadha" sembahyang. Allah pun boleh "kadha" apa yang dipohon juga....

    Seramai2 cuma Tok Ndak dan rakan sebilik je yang bergegas ke bilik air untuk mengambil wudhuk dan bersembahyang di satu sudut dgn bantuan kompas. Sediah betul dgn sikap org islam ni.

    Mereka sekadar memehatikan dgn jelingan mata saje... Semuga Allah memberi kakuatan dalam diri ini supaya solat di dalam waktu dan di mana2 sahaja......

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumussalam wbt

    Ye ke mcm tu..astaghfirullahal'azim. Nak solat pun suatu jihad, kalau tak kuat iman senang2 je tinggalkan solat. Nak solat awal waktu toksah cakap kan.

    Kalau ada anak kecil pun nak solat awal waktu perlu jihad yang tinggi, tambah2 dok rumah (suri rumah). nampak mcm senang nak solat awal waktu, tapi kalau xjihad nak solat awal waktu, nak layan anak dulu lah, nak basuh pinggan dulu lah, nak kemas mainan anak dulu lah, itu lah ini lah mcm2 syaitan hasut suruh wat keje hmmm. semoga Allah beri kekuatan kepada kita ameen..

    ReplyDelete

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.