Tuesday, April 09, 2013

Air nenas

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞

Esok tarikh EDD saya. Dua hari lepas ibu saya suruh makan nenas bila dah sakit untuk mengelakkan 'rengat'. Saya pun tak tahu rengat tu macam mana. Tapi saya mengidam sangat nak minum air nenas. Encik suami beli nenas madu kecik2 dua biji and saya pun potong kecik2 rebus buat air. Saya minum tengahari, malamnya saya rasa contraction. Esoknya saya minum lagi sebab dah buat stok air nenas simpan dalam peti. Memang sedap makan sekali dengan isi nenas. Sepanjang dua hari minum air nenas, saya rasa contraction. Lepas air nenas dah habis, contraction pun menghilang. Hurm..tak berani dah nak minum air nenas lepas ni. Semalam check up dengan gynae dia scan semuanya ok.  My gynae cakap, "Tunggu ajelah untuk natural birthing..kita jumpa di labor room". InsyaAllah..mudah-mudahan ameen.

No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.