Monday, April 01, 2013

Tunggu masa..

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞

Petang ni sangat boring. Nak mengemas berat badan pulak. Fathul sedang tidur lena. Nashrul keluar dengan ayahnya. Untuk hilangkan kebosanan, seperti biasa saya blog walking sana sini baca pengalaman orang bersalin. Macam-macam cerita ada. Ada yang tak tahan sakit sangat masa dekat nak bersalin, si isteri tarik rambut suami dia..hahaha lucu lah rasanya. Amboi gelak kat orang, nanti time saya sendiri nanti macam mana lah pula ya..semoga Allah permudahkan semuanya, amen. Jiran2 dan kawan2 pun dua-tiga hari ni dok tanya2 tak bersalin lagi ke..

Pagi tadi antenatal check up minggu ke 38. Ada lebih kurang 9 hari lagi EDD saya. Masih belum rasa apa-apa. Rasa tak selesa tu biasalah, tak sabar-sabar rasanya nak cepat2 bersalin. InsyaAllah, saya sudah persiapkan mental dan fizikal untuk berperang di labor room (ecehhh). Rasa takut tu, buang jauh-jauh. Itu pesanan kawan saya untuk menghadapi kesakitan masa datang gesaan (kontraksi). Kalau kita takut sebenarnya akan menambahkan lagi rasa sakit. Jadi, relax tu sangat penting. Robbi yassir wala tu'assir ameen3x.

No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.