Thursday, December 27, 2012

Aktiviti anak-anak

۞ ﺒﺴﻢ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤٰﻦ ﺍﻠﺮﺤﯿﻢ ۞

Bestnya kalau dapat pergi ke Balai Seni Visual Negara. ADa pameran lukisan. Saya memang meminati seni lukisan. Masa sekolah dulu, kelas pendidikan seni yang paling saya nanti-nantikan harinya. Tapi sebab tak ada pendedahan pasal bidang lukisan, saya mengambil bidang sains. Untuk anak-anak, jika ada yang cenderung dalam bidang seni, insyaAllah saya akan galakkan. Kalau kita mahu berjaya dalam sesuatu bidang secara maksimal, kita perlu betul-betul minat dalam bidang yang kita ambil. ADa pelajar lepasan spm, mereka tidak pasti bidang apa yang mereka minat. Ini mendatangkan masalah di kemudian hari. Oleh demikian, baik kita sebagai ibu bapa trace apa yang anak-anak minat sejak mereka kecil lagi.

Semalam buat aktiviti di rumah dengan anak-anak selepas sarapan. AKtiviti mewarna je
pun. Setakat ni kalau mereka melukis, belum nampak bentuk-bentuk tertentu. Mereka lukis lukisan abstrak :). Tapi Nashrul dah boleh conteng-conteng huruf F,L dan no.7. Lukisan untuk kanak-kanak saya dapatkan secara percuma di website Kidsprintablescolouringpages. So, tak payah beli buku lukisan. Lebih senang dorang nak warna atas kertas A4.


p


No comments :

Post a Comment

Komentar anda amat dihargai, terima kasih.